Tuesday, February 2, 2010

Pengalaman Pertama Menyusukan Yang Buat Aku Sakit Hati !!

Aku bersalin Di Lourdes Medical Centre,Jalan Ipoh,Kuala Lumpur.Aku bengang sangat bila ingat peristiwa di hari kelahiran anak ku ini..Salah aku juga coz tak bagitau diaorg awal² yang aku nak breastfeed sesudah bersalin..Aku expect diaorg memang akan suruh BF baby lepas bersalin daripada apa yang aku dengar daripada kengkawan ..So lepas aku bersalin aku cakap ngan Jururawat yang menguruskan aku untuk bawa baby coz aku nak start BF ..Suddenly dia cakap "Baby u tengah disusukan oleh missy"..Aku terkejut & marah gila and cakap kat nurse tu ,kenapa susukan anak aku tanpa kebenaran coz aku nak Fully Breastfeed...Aku menyinga and nangis coz tak tau nak buat camna...

Sejurus pas tu baru diaorg bagi baby rooming in sampai aku kuar Hospital...Tapi aku memang sakit hati gila.Hospital tu facilities dia memang ok..tapi bab rakan bayi ni...kita kena bagitau awal²sebelum bersalin yang kita nak BF baby...Kalau tak dia ikut procedure dia je....Tulah sekali anak aku diberi minum susu lembu...Rasa macam nak saman je hospital tu pada waktu tu...Tapi bila fikir Dr dia layan aku bagai puteri masa check up mengandung...aku tak jadi..Tapi aku memang geram...

No comments:

Post a Comment